Marketing a là mesto Martin

2. júla 2019, satakieli, Nezaradené

Ako som už vo svojom blogu písal, mesto Martin spustilo online dotazník o spokojnosti cestujúcich so službami MHD Martin. Môžeme viesť diskusiu o jeho kvalite, podobne ako o súbežnom dotazníku, ktorý vznikol z občianskej aktivity.
Pre toto mesto je však príznačný spôsob propagácie tohto dotazníka. Okrem zverejnenia na stránke mesta som sa nestretol so žiadnou ďalšou formou jeho dotazníka do povedomia občanov. Vzhľadom na to, že ide o jeden z podkladov pre tak dôležitý dokument, ako Plán dopravnej obslužnosti mesta, očakával by som oveľa väčšiu publikáciu cez sociálne média, MY Turčianske noviny, Mestské noviny, ale aj plagátmi povedzme s QR kódmi na zastávkach MHD (ktoré patria mestu), či priamo v autobusoch. Sú to relatívne jednoducho dostupné možnosti s akceptovateľnými nakladmi.
Čo však očakavať od mesta, ktoré sa nevie, alebo nechce predat. Skúsme základnú otázku. Ste zahraničný turista. Kde by ste hľadali informácie o našom meste v cudzom jazyku? Stačí v angličtine. Jediné, čo sa javí ako dostupné, je zapnúť si jazykovú mutáciu stránky Transparentné mesto. Otázka znie, či sa mesto naozaj chce prezentovať len informáciami preloženými cez google translator. A to nehovorím o tom, že ak aj v zahraničí nema mesto vlastnú stránku pre turistov, aspoň má pre návštevníkov vlastnú sekciu vrámci stránky mesta.
Sú to len dva príklady, ako sa mesto snaží predať sa. Či už u svojich obyvateľov, alebo u turistov. Dá sa povedať také české: ‘Nesedávej, panenko, v koutě, oni si tě najdou…’ Otázka znie, či existuje sila, ktorá nás z toho kúta vytiahne.